1. miejsce bitwy Polaków z Turkami
2. tam mieszkali kozacy
3. brat jana kazimierze
4. twierdza której nie zdobyli kozacy
5. stał na czele powstania kozaków
6. miejscowość w ktorej rzeczpospolita podpisała pokoj ze szwecją
7. tam jan III sobieski pokonał turków
8. miejsce śmierci hetmana żołkowskiego
9. admirał który dowodził gdańską flotą w bitwie pod oliwą
10. karol, jeden ze słynnych polskich hetmanów

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T17:02:25+01:00
1. pod Cecorą (1620) , pod Chocimiem (1621 i 1673)
2. Kozacy mieszkali na Kozaczyźnie - południowo-wschodnia część polski, tak zwane dzikie pola
3. Przyrodni brat : Władysław IV Waza.
4. nie zdobyli Zabrza
5. Bohdan Chmielnicki
6. pokój w Oliwie 1660
7. bitwa pod Chocimiem 1673
8. pod cecorą 1620
9. Dickman
10. Karol Chodkiewicz
46 4 46
2010-01-05T17:07:47+01:00
1.Bitwa pod Chocimiem(1621)
2 Zaporoże inaczej Dzikie pola
3.
4.twierdza w Zamościu
5.M.Żmajło
6.Altmark
7.
8.pod Mohylowem w Mołdawii
9.
10.chodkiewicz karol

to co wiedzialam napisałam,a reszty nie mam pojęcia..
mam nadzieje ze troche pomogłam..
38 3 38