Oblicz stężenie procentowego roztworu o znanej masie substancji rozpuszczanej i rozpuszczalnika.

W 360 wody rozpuszczono 40 gram soli kuczennej. Oblicz stężenie procentowe roztworu.

Dane: Szukane:
Mw=360g Cp=?
Ms=40g Mr=?

sory za błędy symbolowe nie mam udogodnień by je napisać <3333

3

Odpowiedzi

2009-09-20T11:15:27+02:00
Dane: Szukane:
Mw=360g Cp=?
Ms=40g Mr=?

Mr=Ms + Mw = 360g + 40g = 400g

Cp = Ms*100%/Mr
Cp = 40g*100%/400g = 10%.

Odp: Śtęzenie roztworu wynosi 10%.
2009-09-20T11:19:22+02:00
Sz:
Mw=360g Cp=?
Ms=40g Mr=?

Mr=Ms + Mw = 360g + 40g = 400g

Cp = Ms*100%/Mr
Cp = 40g*100%/400g = 10%.

Odp: Śtęzenie roztworu wynosi 10%.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-20T11:41:31+02:00
Mr=360g+40g=400g
C%=ms/mr*100%
C%=40g/400g*100%=10%
Odp.Stężenie procentowe tego roztworu wynosi 10%.
1 5 1