Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-20T11:48:01+02:00
A)sprężyste, Np. ugięta linijka, naciągnięta sprężyna,

b)elektrostatyczne, Np. odpychanie się włosów podczas czesania,

c)magnetyczne, Np. przyciąganie się magnesów i żelaza,

d)grawitacyjne, Np. przyciągania księżyca przez Ziemie
9 4 9
2009-09-20T11:59:03+02:00
Oddziaływania:
-grawitacja - siła przyciągania pomiędzy masami (przedmioty na Ziemi, planety w układzie słonecznym i wszechświecie),

-elektromagnetyzm - siła przyciągania lub odpychania pomiędzy ładunkami (wiąże atomy, utrzymuje elektrony na orbitach atomów)

-oddziaływanie silne (siły oddziaływują w zakresie jąder atomowych - wiąże ze sobą kwarki, tworząc protony i neutrony)

-oddziaływanie słabe - odpowiada za promieniotwórczy rozpad beta oraz odgrywa decydującą rolę w procesach produkcji energii w gwiazdach, (również na Słońcu).
6 3 6
  • łeb
  • Początkujący
2009-09-20T12:12:50+02:00