J.polski;/ związki frazeologiczne ;// :P
Napisz 10 zdań, które będą zawierały 10 związków frazeologicznych, albo z Biblii albo z mitologi.


Związki z Biblii:

1. mieć olej w głowie.
2.chodzić Chodzic od Annasza do Kajfasza.
3. przenieść się na Łono Abrahama.
4. rzucać słowa na wiatr.
5. nie pozostawić kamienia na kamieniu .
6. umywać ręce
7. rozdzierac szaty .
8. strój Adamowy.
9. być w siódmym niebie.
10. dziesięciu sprawiedliwych.
11. poruszyć niebo i ziemię.
12. odróżnić ziarno od plew.
13. kropla dąży skałę.
14. kozioł ofiarny.
15. wieść hiobowa
16. rześ niewiniątek.
17. wilk w owczej skórze
18. kamień węgielny.
19. syn marnotrawny.
20. zakazany owoc.
21. Judaszowy pocałunek
22. niewierny Tomasz.
23. Salamonowy wyrok.
24. palec Bozy.
25. Arka Noego.
26. wdowi grosz.
27. wieża Babel.
28. chleb powszedni
29. manna z nieba
30. ziemia obiecana.
31. obrócić się w słup soli.
32. nadstaawić drugi policzek.
33. płacz i zgrzytanie zębów.
34. być alfa i omegą.
35. sąd ostateczny

Związki z mitologi greckiej:
1. Paniczny strach
2. dojść [po nitce do klębka
3. syzyfowa praca.
4. śpiewać sobie a muzom .
5.spocząć na laurach.
6. być ugodzonym strzałą Amora.
7. Cierpieć męki Tantara
8. otworzyć puszkę pandory
9. jabłko niezgody.
10. stajnia Augiasza.
11. pięta Archillesa.
12. wierna Penelopa.
13. wracać do Itaki.
14. róg obfitości.
15. olimpijski spokój.
16. w objęciach Morfeusza.
17. ikarowy lot.
18. złote runo.
19. mieć chimery.
20. miecz Damoklesa.


Ma byc w każdym zdaniu 1 związek, ale nie można brać jednego związku z mitologi a drugiego z Biblii, trzeba wszystkie albo z mitologii, albo z Biblii .

MOŻE TO BYĆ RÓWNIEŻ KRÓTKIE OPOWIADANIE :)
-----

3

Odpowiedzi

2009-09-20T12:03:56+02:00
1.Kiedy kolega mnie uderzył, nie oddałem mu, nadstawiłem drugi policzek.
2.Kamieniem węgielnym mojej szkoły jest dyrektor, grono pedagogiczne i uczniowie.
3.Kropla wody a pustyni okazała się prawdziwą manną z nieba.
4.Moja mama poruszyłaby niebo i ziemię, by znależź sprawcę, gdyby stałą mi się krzywda.
5.Ciasteczka na najwyższej półce w kuchni są dla mnie zakazanym owocem
6. Zabrakło mi oleju w głowie rezygnując z udziału w olimpiadzie.
7.Nasza niewinnie wyglądająca nauczycielka okazała się wilkiem w owczej skórze urządzając kartkówki na każdej lekcji.
8. Byłam w siódmym niebie słysząc dzwonek kończący ostatnią lekcję.
9. Ta ściga na geografii była dla mnie jak arka noego.
10. Chlebem powszednim jest odrabianie pracy domowej.
4 4 4
2009-09-20T12:14:03+02:00
W niepewnych sytuacjach ogarnia mnie paniczny strach.
Moj kolega bardzo chce osiagnac cel ale jego wysilek to syzyfowa praca.
Gdy na moja znajoma spadlo wiele nieszczesc powiedziala ze otworzyla puszke pandory.
Pod koniec tygodnia moj pokoj wyglda jak stajnia Augiasza.
Jezyk angielki to moja pieta Achillesa.
Szczesliwi zolnierze wracaja do swej Itaki po wielu trudach i wyslkach wlozonych w walce.
Bardzo lubie spokojne wieczory kiedy u mnie w domu panuje Olimpijski spokoj.
Krzysiek chcial udowodnisc Pawlowi ze jest lepsze w spoinaczce gorskiej jednak byl to jego Ikarowy lot.
Moja sasiadka po dlugiej chorobie zapadla w objecia Morfeusza.
Kiedy Franek zobaczyl Zosie poczul ze ugodzila do strzala Amora.
:)
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-20T13:24:55+02:00
Zdania ze związkami [10] z mitologii:
1. Czuję paniczny strach gdy widzę pająka.
2. Doszłam po nitce do kłębka i wiem co ukrywała przede mną moja koleżanka.
3. Sprzątanie mojego pokoju to syzyfowa praca.
5. Mój kolega spoczął na laurach.
6. Moja koleżanka poznała pewnego chłopaka i została ugodzona strzałą Amora.
7. Nie poszłam z moją przyjaciółką do kina i tą odmową otworzyłam puszkę pandory.
8. Moja koleżanka ściągała ode mnie na sprawdzianie i stworzyła jabłko niezgody między nami.
9. Mój pokój to prawdziwa stajnia Augiasza.
10. Matematyka jest moją piętą Achillesa.
3 4 3