Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T17:28:32+01:00
Pp=16dm * 7dm=112dm2
24cm=2,4dm
Pb=16cm*2*2,4dm+7dm*2*2,4dm=76,8dm2+33,6dm2=110,4dm2
Pc=112dm2*2+110,4dm2=334.4dm2

suma krawędzi
16dm * 4+7dm*4+2,4dm*4=64dm+28dm+9,6dm=101,6dm

2.
Psz=14cm*14cm=196cm2
196cm2*6=1176cm2

krawędzie
14cm*12=168cm

2010-01-05T22:53:10+01:00
Oblicz pole prostopadłościanu o krawedziach 16 dm , 7 dm i 24 cm uwaga jednostki .

a=16 dm
b= 7 dm
c=24 cm =2,4dm
Pc=2ab+2ac+2bc
Pc=2*16*7+2*16*2,4+2*7*2,4
Pc=224+76,8+33,6
Pc=334,4 dm²

Sk=4*16+4*7+4*2,4=64+9,6+28=101,6 dm

Oblicz pole sześciana o krawędziach 14 cm
a=14cm
Pc=6*a²
Pc=6*14²
Pc=6*196
Pc=1176 cm²
Sk=12*14=168 cm