Odpowiedzi

2010-01-05T17:26:36+01:00
Wyjaśnij pojęcia
-linienie-utrata sierści przez zwierze np. na skutek choroby
-żywo rodność-rozmnażanie u ssaków
-hitynowy pancersz- występujący u owadów pancerz zapbiegający uszkodzeniom mechanicznym
-zmieno cieplnośc możliwość życia w różnych temperaturach, nie zapadają w sen zimowy zwierzęta zmiennocieplne
-jajorodność- rozmnażanie u ptaków, gadów, płazów
-tarlisko -miejsce składania ikry przez ryby
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T17:29:03+01:00
Linienie- proces wymiany warstwy naskórka u gadów lub kutikuli, u niektórych bezkręgowców, stanowiący element procesu wzrostu zwierzęcia.

żyworodność - rodzaj rozmnażania cechujący ssaki

hitynowy pancersz - zewnętrzny szkielet zbudowany z substancji, zwanej chityną, pokrywający ciało stawonogów (skorupiaków, owadów i pajęczaków

zmieno cieplnośc - właściwość fizjologiczna charakteryzująca bezkręgowce oraz ryby, płazy i gady, polegająca na zależności temperatury ciała od temperatury otoczenia.


Jajorodność- forma rozrodu zwierząt polegająca na rozwoju embrionalnym poza organizmem matki, wewnątrz jaja otoczonego błonami jajowymi lub skorupą

Tarlisko - miejsce naturalnego rozrodu ryb, zwanego tarłem.
2 4 2
2010-01-05T17:29:23+01:00
Lnienie? chyba linienie-wypadanie wlosow
zyworodnosc-potomstwo rodzi się zywe, rodzi je samica tak, jak u ssakow
hitynowy pancerz- powloka na ciele gadow
zmiennocieplnosc- zmiana temperatury ciala w zaleznosci od temperatury i warunkow otoczenia
jajorodnosc-skladanie potomstwa w jajach np. zolwie, kury
tarlisko-miejsce skladania ikry (jaj ryb) i polewaniaich sperma tzw mleczkiem
2 3 2