Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T17:34:25+01:00
Dla wszystkich wymienionych religii Ziemią Świętą może być nazywana Jerozolima.

Dla chrześcijan łączy się to z miejscem ukrzyżowania Chrystusa (Golgota), Bazyliką Grobu Pańskiego oraz przypuszczalnym miejscem ostatniej wieczerzy Jezusa (Góra Syjon).

Dla wyznawców judaizmu także jest to święte miejsce. To tutaj znajdowała się Świątynia Jerozolimska. Dzisiaj, Zachodni Mur (pozostałości Świątyni) jest świętym miejscem Żydów. Synagogi na całym świecie tradycyjnie skierowane są w kierunku Jerozolimy, również codzienne modlitwy żydowskie odmawiane są w kierunku Jerozolimy.

Dla muzułmanów jest 3 świętym miejscem. Muzułmanie wierzą, że Mahomet odbył Miradż – "nocną podróż" na cudownym wierzchowcu Mekki do Najdalszego Meczetu znajdującego się w Jerozolimie.W Jerozolimie Mahomet miał dostąpić wniebowstąpienia w towarzystwie archanioła Dżibrila ze skały, na której dziś znajduje się Kopuła na Skale
6 2 6
2010-01-05T17:48:23+01:00
Dla wszystkich wymienionych religii Ziemią Świętą jest Jerozolima
4 1 4