Przekształć zdania w równoważniki. Pomóż..
1.W Port-Saidzie mieszkali i uczyli się Nel i Staś.
2.Do ojców jechali pociągiem.
3.Tu zostały porwane.
4.Nel "gubi" rękawiczki.
5. Przybywa Saba.
6.Nadeszła burza piaskowa.
7.Pojawia się fatamorgana.
8.Dowiadują się o zwycięstwie Mahdiego.
9.Przybywają w Chartumie i składają wizytę Mahdiego.
10.Podróżują do Faszody i umiera Dinah.
11.Smaina nie ma w Faszodzie.
12.Staś zabija porywaczy.
13.Nadeszła burza.
14.Dzieci spotykają Kinga.
15.Nel choruje na febrę.
16.Staś jest u Lindego.
17.Chłopiec uwalnia słonia.
18.Odbywa się chrzest Murzynów.
19.Trwa wojna między plemionami Wa-himów a Samburami.
20.Kali zostaje królem.
21.Grozi im śmierć z powodu braku wody.
22.Dzieci spotykają się z Glenem i Clarym

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T17:36:28+01:00
1. mieszkanie stasia i nel w port-saidzis/ lub pobyt
2. podroż pociągiem do ojców
3. porwanie dzieci
4. zgubienie rękawiczki przez nel
5. przybycie saby
6. burza biaskowa
7. pojawienie się fatamorgany
8.dzieci dowiadują się o zwycięstwie Mahdiego
9.przybycie w Chartumie i składanie wizyty Mahdiego.
10. podróż do Faszody i śmierć Dinah.
11. brak samina w ...
12. zabicie porywaczy przez stasia
13. nadejście burzy
14. spotkanie dzieci z kingiem
15. choroba nel
16.pobyt stasia u lindiego
17. uwolnienie słonia przez chłopca
18. odbycie się chrztu murzynów
19.wojna między plemionami Wa-himów a Samburami.
20. marnowanie kaliego na króla
21. zagrożenie śmierci z powodu braku wody
22. spotkanie dzieci z Glenem i Clarym
1 4 1
2010-01-05T17:42:06+01:00
1.Mieszkanie Stasia i nel w port-saidzie
2.przyjazd pociagiem do ojcow
3.porwanie dzieci
4.rekawiczki sladami nel
5. przybycie Saby.
6.nadejscie burzy piaskowej
7.Pojawienie sie fatamorgany
8.zwyciestwo mahadiego
9.przybycie do chartumu, zlozenie wizyty mahadiemu
10.Podróż do Faszody i smierc Dinah.
11.Smain nieobecny w Faszodzie.
12.zabicie porywaczy przez stasia
13.Nadejscie burzy
14.spotkanie kinga przez dzieci
15. febra chorobą nel
16.Staś u Lindego.
17.uwolnienie slonia
18.chrzest Murzynów.
19.wojna między plemionami Wa-himów a Samburami.
20.krolowanie Kalego
21.Grozba smierci z braku wody
22.spotkanie się z Glenem i Clarym

napewno jest dobrze tylko nie zwracalam uwagi na literowki i koncowki typu "ą" -> "a"