1 )
Ile jest możliwych kodów, w którym na początku występują dwie litery, a nastepnie 3 cyfry(litery i cyfry mogą się powtarzać), jeśli wykorzystujemy:
a) litery A,,B,C,D,E,F,G,H i cyfry 1,2,3,4,5
b) 26 liter alfabetu i dowolne cyfry?
Proszę o dokładne rozpisanie jak to rozwiązać.
Plissss ;*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-20T12:41:34+02:00
A więc tak:
a) mamy 8 liter i 5 cyfr
czyli masz 8*8*5*5*5=8000 możliwości [8*8 - ilość możliwości z literami, 5*5*5 - ilość możliwości z cyframi, a całość daje wszystkie możliwości]
b) mamy 26 liter i 10 cyfr (0,1,2,3,4,5,6,7,8,9)
czyli masz 26*26*10*10*10=676000 możliwości [26*26 - ilość możliwości z literami, 10*10*10 - ilość możliwości z cyframi, a całość daje wszystkie możliwości]

Jeżeli zbyt słabo wytłumaczyłem mogę dodatkowo wytłumaczyć przez pw.
14 4 14
2009-09-20T12:57:53+02:00


a)8•8•5•5•5=8000
b) 26•26•10•10•10=676000
3 5 3