Potrzebuje na dzis bo jutro zdaje matematyke i to było na sprawdzianie prosze o rozwiazanie..:)
WIELOMIANY
1.Oblicz czy są równe.
P=(2x²-y)(x+2y)
Q=2x(x²-1/2y)

2.Oblicz pierwiastki wielomianów.
W=(x+1)²(x²-3x+2)

3.Wyznacz a,b,c tak aby wielomiany P i W były równe.
P=bx³-x²+3x-2
W=(ax+b)(3x²+x+c)

Z góry dziękuję ;****

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T13:09:37+01:00
WIELOMIANY
1.Oblicz czy są równe.
P=(2x²-y)(x+2y)=2x³+4x²y-xy-2y²
Q=2x(x²-1/2y)=2x³-xy

P≠Q nie są równe

2.Oblicz pierwiastki wielomianów.
W=(x+1)²(x²-3x+2)
(x+1)²=0
x₁=-1
x₂=-1

(x²-3x+2)=0
Δ=9-4*2=9-8=1
√Δ=1
x₃=(3-1)/2=2/2=1
x₄=(3+1)/2=4/2=2

3.Wyznacz a,b,c tak aby wielomiany P i W były równe.
P=bx³-x²+3x-2
W=(ax+b)(3x²+x+c)

P=W
bx³-x²+3x-2=(ax+b)(3x²+x+c)
bx³-x²+3x-2=3ax³+ax²+acx+3bx²+bx+bc
bx³-x²+3x-2=3ax³+x²(a+3b)+x(ac+b)+bc

3a=b
a+3b=-1
ac+b=3
bc=-2


3a=b
a+3b=-1 ==>a+3(3a)=-1 ==>a+9a=-1 ==>10a=-1 /:10
a=-0,1

b=3a ==>b=3*(-0,1) ==>b=-0,3

bc=-2
c=-2/b
c=-2/(-0,3)
c=2 * 10/3
c=20/3

odp.
a=-0,1
b=-0,3
c=20/3
2010-01-06T13:53:02+01:00