Odpowiedzi

2010-01-05T17:50:35+01:00
2x + 6 = 20 I -6
2x = 14 I :2
x = 7

23 + 9y = 50 I -23
9y = 27 I :9
y = 3
2010-01-05T17:52:38+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T17:59:28+01:00
A) 2x+6=20
2x=20-6
2x=14/:2
x=7
b)23+9y=50
9y=50-23
9y=27/:9
y=3
c) 8y-36=24
8y=24+36
8y=60/:8
y=7,5
d) -4c-46=-2
-4c=-2+46
-4c=44/:(-4)
c=-11
e) 13+2x=3
2x=3-13
2x=-10/:2
x=-5
f) -7=5x+1
-5x=1+7
-5x=8/;(-5)
x=-1,6
g) 7x-21=5x
7x-5x=21
2x=21/:2
x=10,5
h) 6y-13=-52
6y=13-52
6y=-39/:6
y=-6,5
i) 4x-4=3
4x=3+4
4x=7/:4
x=1,75
j)3c+2=-70
3c=-70-2
3c=-72/:3
c=-24
k)33-4x=4x
-4x-4x=-33
-8x=-33/:(-8)
x=4,125
l) 5-10x=-2x
2x-10x=-5
-8x=-5/:(-8)
x=0,625