1. Jeśli pewną liczbę podwoimy, to otrzymamy o 28 więcej nią 25% tej liczby. Znajdź tę liczbę.

2. Jeśli do pewnej liczby dodamy 5% tej liczby i jeszcze 10% tej liczby, to otzrymamy 69. Znajdź tę liczbę.

Mają być dokładne obliczenia
ma być analiza zadania i sprawdzenie
jak nie będzie tego to spam

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T18:07:50+01:00
1)
2x=0,25x+28
1,75x=28
x=16

32=4+28
32=32
2)
x+0,05x+0,1x=69
1,15x=69
x=60

60+3+6=69
69=69
2010-01-05T18:22:08+01:00
Zad1
x * 2 = 25% * x + 28
2x = 0,25x + 28
2 x - 0,25x = 28
1,75x = 28 / : 1,75
x = 16
Spr
16 * 2 = 25% * 16 + 28
32 = 4 + 28
32 = 32

Odp. Ta liczba to 16

Zad 2
x +5%x + 10%x = 69
x + 0,05x + 0,1X = 69
1,15x = 69 /: 1,15
x = 60

Spr
60 + 5% * 60 + 10% * 60 = 69
60 + 0,05 * 60 + 0,1 * 60 = 69
60 + 3 + 6 = 69
69 = 69

Odp. Szukaną liczbą jest 60