25.Jak nazywają się środki poetyckie występujące w podanych niżej fragmentach: (0-4)

A. "Wiatry wyją..."
........................................................
B. "Drzewa i krzewy liśćmi wzięły się za ręce..."
........................................................
C. "Chmura z gradem jak balon szybko z wiatrem leci..."
........................................................
D. "Światło w rowie na drobne drzazgi się roztrąca,
Chwyta je i w głąb niesie toń uciekająca...."
.......................................................

Prosze mi to rozwiazac

2

Odpowiedzi

2010-01-05T18:06:01+01:00
A. "Wiatry wyją..."
-epitet
B. "Drzewa i krzewy liśćmi wzięły się za ręce..."
-metafora
C. "Chmura z gradem jak balon szybko z wiatrem leci..."
-porownanie
D. "Światło w rowie na drobne drzazgi się roztrąca,
Chwyta je i w głąb niesie toń uciekająca...."
-anafora
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-05T18:07:09+01:00
A- animizacja
B- personifikacja
C- porównanie
D- przenośnia
5 5 5