ZADANIE 1.
Podaj krainy Starożytnej Grecji:
a)...
b)...
c)...

ZADANIE 2.
Grecy posiadali kolonie w:
a)...
b)...
c)...

ZADANIE 3.
Wymień największe osiągnięcia starożytnych greków w dziedzinie:
a)nauki
b)architektury
c)sportu
d)polityki
e)sztuki


DZIĘKI :**





















































2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-05T18:34:49+01:00
ZADANIE 1.
Podaj krainy Starożytnej Grecji:
a)macedonia
b)arkadia
c)Attyka

Grecy posiadali kolonie w:
a)azji
b)sparcie
c)wybrzezy afryki

ZADANIE 3.
Wymień największe osiągnięcia starożytnych greków w dziedzinie:
a)nauki
b)architektury
c)sportu
d)polityki
e)sztuki

tego nie wiem
2010-01-05T18:52:14+01:00
1
a) Attyka
b) Lakonia
c) Peloponez

2
a) Syrakuzy
b)Cyrena
c)Neapol

3
Nauka: bardzo rozwinięta medycyna ,matematyka (analiza, logika, zasady proporcjonalności), fizyka,
Akademia Platońska (387r. p.n.e. do 529r. n.e)
(zasady geometrii Euklidesa, rachunek trygonometryczny itp.).
Liceum Arystotelesa (IV w. p.n.e.)
Architektura:
-Gliniany Kolos
-Akropol
- ogromne świątynie na część bogów
- wielkie dionizje
- Partenon
Sport:
- olimpiada
-gimnazjony
- rozwój wielu sportów jak dyskobol, zapasy, pięciobuj
Polityka:
-Zgromadzenia Ludowe
-Demokracja
Rozwoj sądownictwa i polityki zagranicznej
Sztuka:
-Kolumny: doryckie,jońskie i korynckie
-Rozwój rzeżby(kuros), Malarstwa
-opracowanie proporcji ludzkiego ciała
-