1. wymień miasta w których toczy się akcja krzyżaków
2. za poanowania jakiego króla toczy się akcaj krzyżaków
3. jakie były obyczaje rycerskie w krzyżakach ?(co najmiej 3)
4. po co zbyszko wybrał się na polowanie na niedzwiedzia?
5. pod jakim pretekstem krzyżacy napadali żmudż i litwę?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T18:43:03+01:00
1. Tyniec, Kraków, Bogdaniec, dwór mazowiecki ( Ciechanów, Spychów, Szczytno, Malbork, Płock ) tereny Żmudzi, grunwald, państwo zakonne.
2. za panowania króla Władysława Jagiełły i królowej Jadwigi
3. - pasowanie na rycerza
- ślubowanie wybrance serca
- pojedynki i turnieje
- polowania
4. by zdobyć dla Maćka lecznicze sadło.
5. pod pretekstem dalszej chrystianizacji
2 1 2
2010-01-05T20:16:06+01:00
1. Malborg, Kraków, Bogdaniec, Tyniec, Płock, Ciechanów, Wilno, Szczytno
2. Władysław Jagiełło
3. Zwycięzca pojedynku pozostawał na miejscu bitwy jeden dzień, aby krewni pokonanego mogli go pomścić
Śluby rycerskie - obrana czci wybranki serca
Pasowanie na rycerza
Urządzanie turniejów
Wezwanie na pojedynek przez rzucenie rękawicy
Zwycięzca miał prawo wziąć zbroję pokonanego
Nie wolno było pojedynkować się z posłami
4. Dla Maćka na lecznicze
5. Pod pretekstem dalszej chrystianizacji
3 5 3