Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T18:39:35+01:00
Przyczyną ograniczającą wzrost rafy koralowej jest zagrożenie ze strony człowieka, lecz nie tylko. Korale zabijają zarazy oliwne i osady z nadmorskich fabryk. Jednym z głównych zagrożeń jest podwodna turystyka i nadmierne kolekcjonowanie wielu gatunków, szczególnie tych, które rosną bardzo powoli. Śródziemnomorskie, wolno rosnące korale, np. koral czerwony, były najbardziej eksploatowane ze wszystkich korali na świecie i zawsze chętnie poławiane dla celów jubilerskich i zdobniczych. w wyniku zanieczyszczeń i nadmiernej eksploatacji bardzo zmalała liczebność tych zwierząt.
Rafy koralowe drążone są przez gąbki, robaki, muszle, jeże morskie i ślimaki, żywiące się koralowcami. Także różne gatunki ryb zjadają żyjące koralowce
Koralowce są zagrożone również przez wzrastającą populacje rozgwiazdy zwanej koroną cierniową. Zwierzę to, przez szczeliny w szkielecie kolonii korala, wsuwa swój żołądek do środka polipa, a enzymy wydzielane przez jego żołądek trawią stopniową całą tkankę organiczna wchodzącą w skład ciała korala. Strawione tkanki korala są następnie wsysane przez rozgwiazdę.

Statki, pływające w okolicach raf(choć to zakazane)
Zanieczyszczenie środowiska wodnego.
Klimat.
Kwaśne deszcze.
Wyciek sub. szkodliwych dla środowska np. smoła z statków parowych
2010-01-05T18:43:11+01:00
-Statki, pływające w okolicach raf(choć to zakazane)
-Zanieczyszczenie środowiska wodnego.
-Klimat.
-Kwaśne deszcze.
-Wyciek substancji szkodliwych dla środowiska np. smoła z statków parowych.