Odpowiedzi

2010-01-05T18:41:21+01:00
Rozwartość kata wpisanego jest 2razy mniejsza niz kąta środkowego

kiedy jago przekatne sa równe średnicy koła
2010-01-05T18:42:04+01:00
Czworokąt może być wpisany w okrąg wtedy, gdy suma miar przeciwległych kątów wewnętrznych czworokąta wynosi 180*
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T18:43:56+01:00
1.
Kat wpisany rowny jest polowie kata srodkowego, opartego na tym samym luku.

2.
Czworokąt może być wpisany w okrąg wtedy, gdy suma miar przeciwległych kątów wewnętrznych czworokąta wynosi 180⁰.

Czworokąt można opisać na okręgu wtedy i tylko wtedy, gdy sumy długości przeciwległych boków są równe.

:)