Odpowiedzi

2010-01-05T18:53:07+01:00
Wielkość oraz kształt dzioba zależą od sposobu odżywiania się ptaka.Każdy gatunek ptaków posiada własny sposób zdobywania pokarmu.Ptaki, które dziobią ziarna, mają krótki, silny, i klinowaty dziób, którym chwytają i rozłupują ziarna. Ptaki owadożerne posiadają cienki, spiczasty dziób, jak pęsetą wyciągają nim spod kory drobne owady. Ptaki, które łap[ią owady w locie mają krótki i szeroko otwierający się dziób, którym chwytają owady. Drapieżniki mają mocno zagięty dziób, którym rozszarpują swoją zdobycz.
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T18:53:20+01:00
Dzioby ptaków mają różne kształty w zależności od jakości i sposobu pobierania pożywie-nia. Krótkim, mocnym, stożkowatego kształtu dziobem odznaczają się wszystkie ziarnojady i łuszcza-ki. Ptaki owadożerne, zwłaszcza drobne śpiewające, np. pokrzewki, sikory i drozdy mają dzioby szy-dłowate. Z reguły koniec dzioba jest najsilniej zrogowaciały. Stosunkowo miękkimi dziobami, opa-trzonymi na brzegach listewkami lub blaszkami rogowymi służącymi do odcedzenia pokarmu wydo-bywanego z wody, odznaczają się dzioby ptaków blaszkodziobych, jak: kaczek, gęsi, łabędzi i traczy. Miękkie dzioby mają również czerwonaki oraz ptaki siewkowate. Różne gatunki ptaków rybożernych, jak: kormorany, mewy, rurkonose, pingwiny i maskonury, mają dzioby bocznie ścieśnione i o ostrych krawędziach mają ptaki drapieżne, sowy i papugi.
25 4 25