Przeczytaj zadania :
1.Mama i tata mają razem 75 lat. Mama jest o 5 lat młodsza od taty . Ile lat ma każde z nich ?
2. Pan i Pani Kowalska mają po tyle samo lat. Za 6 lat będą mieć łącznie 80 lat. Ile lat ma każde z nich ?
3. Ojciec jest trzy razy starszy od syna. Razem mają 60 lat. Ile lat ma każdy z nich ?

a) Dopasuj równania do odpowiednich zadań.
A. z+6+z+6=60
B. y+(y-5)=75
C. x+ 1/3x=60

b) Co oznacza z w równaniu A. ? A co y w B. ? Co oznacza x w równaniu C. ?
c) Do każdego zadania ułóż po je4szcze jednym, innym równaniu.
d) Rozwiąż wszystkie trzy zadania ! .




Z góry Dziękuje ;)
Prosze o Obliczenia !

2

Odpowiedzi

2010-02-07T19:51:50+01:00
Zad2
Obliczenia: 80:2= 40
Odp.: kazde z nich ma 40 lat


Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T19:52:58+01:00
1.
75-5=70
70/2=35
35-wiek mamy
35+5=40
40-wiek taty
Odp.
mama ma 35 lat a tata 40

2.
80-6=74
74/2=37
Odp.
Każde z nich ma po 74 lata

3.
60/3=20
60-20=40
Odp.
Ojciec ma 40 lat a syn 20.

A tych dwóch pozostałych nie umiem;p