Odpowiedzi

2009-09-20T15:09:47+02:00
Jeżeli odległość zmniejszymy 3 razy siła wzrośnie 9 razy zgodnie z prawem Coulomba.Siła jest odwrotnie proporcjonalna do kwadratu odległości.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-20T15:54:53+02:00
Korzystamy z wzoru na prawo coulomba f=k×(q₁×q₂)/r². następnie liczymy stosunek f₁/f₂ stała k sie skróci ładunki q₁ q₂ również się skróca i otrzymamy równanie f₂/f₁=(r₁)²/(r₂)² z warunków zadania r₂= ⅓ r₁. podstawiamy i otzrymujemy wynik 9 z tego wynika ze siła wzrosła 9-krotnie