1. Oblicz liczbę p , jeżeli wiesz, że 2,2 to p% liczby 20

2. Za telewizor zapłacono 1159zł. W cenę telewizora wliczono 22% podatek VAT. Oblicz cenę netto telewizora

3. Stosując wzory skróconego mnożenia oblicz wartość wyrażenia dla x=(-0,5)
(x-4)^+3x-(x-3)(3+x)+2(x^-3)
^= potęga 2 stopnia

Prosze o szybkie rozwiązanie ponieważ jutro z tego zaliczam ;]

3

Odpowiedzi

2010-01-05T19:44:45+01:00
1.
p%= 2,2*100%/20
p%=220%/20
p=220/20
p=11

2.
1,22 = 1159
1 = x
1,22x=1159 /:1,22
x=950zł

3.
(x-4)²+3x-(x-3)(3+x)+2(x²-3)=
x²-8x+16+3x-(x²-3²)+2x²-6=
x²-8x+16+3x-x²+9+2x²-6=
2x²-5x+19

2*(-0,5)²-5*(-0,5)+19
2*0,25-(-2,5)+19
0,5+2,5+19=22

2010-01-05T19:51:29+01:00
1. Oblicz liczbę p , jeżeli wiesz, że 2,2 to p% liczby 20

p% * 20 = 2,2 | * 100
p * 20 = 220 | / 20
p = 11

2. Za telewizor zapłacono 1159zł. W cenę telewizora wliczono 22% podatek VAT. Oblicz cenę netto telewizora

x - cena netto
122% x = 1159 | * 100
122 x = 115900
x = 115900 / 122 = 950

3. Stosując wzory skróconego mnożenia oblicz wartość wyrażenia dla x=(-0,5)
(x-4)^+3x-(x-3)(3+x)+2(x^-3)
^= potęga 2 stopnia

(x-4)^+3x-(x-3)(3+x)+2(x^-3) =
= x^ -8x +16 +3x - (x-3)(x+3) + 2x^ - 6 =
= x^ -5x + 16 -x^ + 9 + 2x^ - 6 =
= x^ -x^ + 2x^ -5x + 16 + 9 - 6 =
= 2x^ - 5x + 19 =
= 2 * (-1/2)^ -5 * (-1/2) + 19 =
= 2 * 1/4 + 5 * 1/2 + 19 =
= 1/2 + 5/2 + 19 = 3 + 19 = 22
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T20:00:01+01:00
1. Oblicz liczbę p, jeżeli wiesz, że 2,2 to p% liczby 20

2,2 = 20* p%
2,2 = 20 *p/100 |*100
220 = 20p |:20
p = 11

2. Za telewizor zapłacono 1159zł. W cenę telewizora wliczono 22% podatek VAT. Oblicz cenę netto telewizora

x - cena netto telewizora

x + x*22% = 1159
100%x + 22%x = 1159
122%x = 1159
122x/100 = 1159 |*100
122x = 115900
x = 950

3. Stosując wzory skróconego mnożenia oblicz wartość wyrażenia dla x=(-0,5)

(x - 4)² + 3x - (x - 3)(3 + x) + 2(x² - 3) = x² - 8x + 16 + 3x - (x - 3)(x + 3) + 2x² - 6 = x² - 8x + 16 + 3x - x² + 9 + 2x² - 6 = 2x² - 5x + 19

x = - 1/2
2x² - 5x + 19 = 2(- 1/2)² - 5(- 1/2) + 19 = 2*(1/4) + 5/2 + 19 = 2/4 + 5/2 + 19 = 6/2 + 19 = 22

jeżeli czegoś z tego nie rozumiesz pisz na pw