Odpowiedzi

2010-01-05T19:15:58+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T19:22:01+01:00
A- cyfra dziesiątek
b- mcyfra jedności
a*10+b*1=10a+b |ogólny zapis liczby dwucyfrowej
a+b=13b*10+a*1=10b+a
10a+b=10b+a+27
{a+b=13
{10a+b=10b+a+27(oby dwa równania w jedną klamrę
{a+b=13
{9a-9b=27/:9(tak samo w jedną klamre
{a+b=13
{a-b=3
kreska pod tym
2a=16/:2
a=8

{a=8
{8+b=13(to tak samo w jedną klamre
a=8
b=5
myślę że dobrze
1 5 1
2010-01-05T19:29:28+01:00
X+y=13
27+10y+x=10x+y

x=13-y
27+9y=9x

x=13-y
27+9y=9(13-y)

x=13-y
27+9y=117-9y

x=13-y
18y=90

x=13-y
y=5

y=5
x=13-5

y=5
x=8