Odpowiedzi

2010-01-05T22:45:38+01:00
trójkącie równoramiennym miara kąta wewnętrznego:
a) zawartego między ramionami jest równa 120 stopni

(180 - 120) ;2 = 60 : 2 = 30

Pozostałe kąty mają po 30 stopni


b) przy podstawie jest równa 45 stopni

Drugi kąt jest taki sam jak pierwszy czyli 45 stopni

trzeci kąt;
180 - (45 +45)= 90
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T22:50:25+01:00
W trójkącie równoramiennym miara kąta wewnętrznego:
a) zawartego między ramionami jest równa 120 stopni
α=120°
α+2β=180°
2β=180°-α
2β=180°-120°
2β=60° /:2
β=30°

b) przy podstawie jest równa 45 stopni
β=45°
α+2β=180°
α+2*45°=180°
α=180°-90°
α=90°