Dwie działki, każda w kształcie prostokąta, mają równe pola. Łącznie pole tych działek wynosi6400m(kwadratowych).Jedna z nich ma długoiść 80m, a szerokość drugiej wynosi 50m. Ile metrów siatki trzeba na ogrodzenie każdej z działek? (daje naj;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T19:40:09+01:00
Suma pól wynosi 6400
Zatem pole jednej to 6400 / 2 = 3200

Pierwsza ma długość 80, czyli szerokość 3200 / 80 = 40, czyli obwód: 2 * (80 + 40) = 2 * 120 = 240

Druga ma szerokość 50, czyli długość 3200 / 50 = 320 / 5 = 64, zatem obwód 2 * (50 + 64) = 2 * 114 = 228

Zatem w sumie potrzeba 240 + 228 = 468m siatki
64 4 64
2010-01-05T22:39:01+01:00
Dwie działki, każda w kształcie prostokąta, mają równe pola. Łącznie pole tych działek wynosi6400m(kwadratowych).Jedna z nich ma długoiść 80m, a szerokość drugiej wynosi 50m. Ile metrów siatki trzeba na ogrodzenie każdej z działek? (daje naj;)

P1+P2=6400 m²
80x=P1
50y=P2
P1=P2=3200
80x=3200→x=3200:80=40m
50y=3200→y=3200:50=64m
Obw1=2(80+40)=2*120=240m
Obw2=2(50+64)=2*114=228m
105 1 105