Odpowiedzi

2010-01-05T19:51:12+01:00
X-liczba
x+5%x+10%x=69
x+5/100x+ 10/100x=69 /*100
100x+5x+10x=6900
115x=6900 /:115
x=60
Najlepsza Odpowiedź!
  • LeJu
  • Początkujący
2010-01-05T19:57:02+01:00
Trochę to tak po swojemu zrobiłem

dane:
69 - 100%
x = 100% - 5% = 95%
y = x - 10%

obliczenia:

95% z 69 = 0.95 · 69 = 65.55
x = 65.55
90% z 65.55 = 0.9·65.55 = 58.995

odp. 58,995% w zaokrągleniu ~59