Zad1
Rozwiąż układ równań metoda podstawiania i sprawdź otrzymane rozwiązanie.
a)2x+y=8
x=3
b)3x+y=10
y=2x
c)x-2y=-3
2x+3y=8
Zad 2
Rozwiąż układ równań
a)6(x+y)=10y
y-x=0,5
b)2(2x-y)+3(x+3y)=42
5(x+3y)-8(2x-y)=-32
c)x/2=y/3
x+2,5=y
d)licznik:x+y mianownik:3 + licznik:y mianownik:5=-2
licz:2x-y mian:3 - 3x/4=3/2
e)licz:3x-2y mian:5 + licz;5x-3y mian;3 =x+1
licz;2x-3y mian;3 + licz 4x-3y mian;2=y+1
tu gdzie te licz to sa liczby w liczniku a gdzie mian to w mianowniku

2

Odpowiedzi

2010-01-05T20:08:18+01:00
A)2x+y=8
2*3+y=8
6+y=8 /-6
y=3

b)3x+y=10
3x+2x=10
5x=10 /:5
x=2

c) x-2y=-3 /*2
2x+3y=8 /*-1

|2x-4y=-6
+|-2x-3y=-8

-7y=-14 /:-7
y=2


1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T20:44:47+01:00
1 a)
2x+y=8
x=3

6+y=8 I -6
x=3


y=2
x=3


Sprawdzenie zrób sam bo jest banalne do trudniejszych ci zrobie lub dam podpowiedz
b)

3x+y=10
y=2x

3x+2x=10
y=2x

5x=10 I /5
y=2x

x=2
y=2*2

x=2
y=4

c)

x-2y=-3 I +2y
2x+3y=8

x=-3+2y
-6 +4y+3y=8 I +6

x=-3+2y
7y=14 I / 7

x=-3+2y
y=2

x=-3+2*2
y=2

x=1
y=2


Zaraz Ci prześle 2 ale nie wiem czy zdaze bo troche tego jest

1 5 1