Zad1.Podstawy trapezu równoramiennego mają długości 4cm i 20cm,a jego wysokość ma długość 6cm.Oblicz obwód tego trapezu.

Zad2.Podstawy trapezu równramiennego mają długości 11cm i 27cm a długości ramion wynoszą 14cm. Jaką wysokość ma ten trapez?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-05T19:56:03+01:00
1. 4+20+6+6= 36 cm
2. 11+27+14= 52cm

:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T20:06:28+01:00
1)
20cm - 4cm = 16cm
16cm : 2 = 8cm
8² + 6² = c² (c to ramię trapezu)
100 = c² /√
10 = c
4cm + 20cm + 10cm + 10cm = 44cm