I. Podczas pracy w ogrodzie mama zraniła się nożem w rękę. Rana nie jest rozległa, ale głęboka.
II. Na lekcji wychowania fizycznego kolega nagle dostaje krwotoku z nosa.
III. Grając w piłkę na boisku, upadasz i ocierasz sobie skórę na kolanie. Otarcie nie jest głębokie, ale dosyć rozległe.

Zastanów się, czy w powyższych przypadkach konieczna jest pomoc lekarza. Dlaczego?

3

Odpowiedzi

2010-01-05T20:04:56+01:00
Trzeba udać się do lekarza ponieważ może dostać się do krwi zakażenie i przez to te miejsce może po pewnym czasie ropieć .
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T20:10:17+01:00
I. Należy udać się do lekarza, oczyścić ranę.
II. Należy odchylić głowę kolegi do tyłu. W ten sposób po kliku minutach krwotok ustanie.
III. Należy zdezynfekować i opatrzeć ranę.
  • hala
  • Rozwiązujący
2010-01-05T20:59:04+01:00
W przypadku 1 i 3 szczepienie przeciw tężcowi