19. W ruchu jednostajnym przyspieszenie dośrodkowe jest
a) równe zero
b) stałe, różne od zera
c) rosnące
d) malejące
e) żadne z powyższych / nie wiadomo...

Proszę odpowiedziedzieć które i DLACZEGO. Odpowiedzi bez wyjaśnienia oznaczam jako spam.

3

Odpowiedzi

2010-01-05T20:12:24+01:00
Odpowiedz a)

w ruchu jednostajnym nie mamy do czynienia z zadnym przyspieszeniem

ruch jednostajny to po prostu fragment ruchu, mocno wyidealizowany, gdzie na obiekt ruchomy nie dzialaja zadne sily

jezeli jednak zalozymy, ze ruch jednostajny to taki ruch, gdzie dzialaja sily rownowazace sie (brdzo szczegolny przypadek ruchu), no to bedzie odpowiedz e), bo nie mamy zdefiniowanego faktu czy jest jakas sila rownowazaca przyspieszenie dosrodkowe i czy ono w ogole istnieje (a musialo by byc zrownowazone sila odsrodkowa - najprawdopodobniej)
2010-01-05T20:55:44+01:00
Ruch jednostajny to taki ruch, w którym prędkość ciała jest stała.

A to oznacza, że przyspieszenia nie ma (albo inaczej mówiąc, jest i ma wartość zero).

Tak więc poprawna jest odpowiedź A
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-06T00:43:15+01:00
Ruch jednostajny jest to ruch ktorym predkosc jest stala co do wartosci. Tak na chlopski rozum... skoro np. samochod porusza sie caly czas z taka sama predkoscia to nie ma zadnych zrywow ani zahamowan. Co za tym idzie, nie przyspiesza ani nie zwalnia wiec nie ma ani przyspieszenia ani opoznienia.
Wytlumaczylem w przypadku ruchu po linii prostej ale w ruchu po okregu (gdzie wystepuje przyspieszenie dosrodkowe) jest tak samo.