W sklepie było 40 pudełek soku. Jednego dnia sprzedano 20% całego zapasu, a następnego 25% pozostałych. Jaki procent liczby wszystkich pudełek stanowi liczba pudełek niesprzedanych??
Proszę o obliczenia bo inaczej zgłaszam jako błędną!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T20:16:35+01:00
40 x 20 % = 8 pudełek
40 - 8 = 32 pudełka
32 x 25 % = 8 pudełek
40 - (8x2)= 24 pudełek
24:40 = 60 %
7 4 7
2010-01-05T20:16:59+01:00
0.2 razy 40 =8
40-8=32
0.25 razy 32=8
8+8= 16
40-16=24
24 ułamek z 40 = 60%
5 2 5