Odpowiedzi

2010-01-05T20:22:16+01:00
100 g 30% roztworu NaNO3, czyli w roztworze jest 30g NaNO3 i 70g H2O.
Zmieszano z 500g H2O.
Więc mamy 500g+100g=600g roztworu w którym znajduje się 30g NaNO3.

(30g NaNO3/600g roztworu)*100%=5%
Odp:Otrzymamy 5% roztwór NaNO3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T20:24:31+01:00
Zamieszano 100g 30-procentowego roztworu azotanu(V)sodu z 500g. wody. Oblicz stężenie procentowe otrzymanego roztworu.

100 gram 30% roztworu - czyli jest 30 gram azotanu(V)sodu
i 70 gram wody

po dodaniu wody będzie 570 gram wody i 30 gram azotanu(V)sodu

trzeba obliczyć jakim ułamkiem liczby 600 ( bo 570 = 30 ) jest liczba 30

30 ; 600 = 1/20
1/20 = 5%
Stężenie wynosi 5 %