Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T20:21:00+01:00
Morze szelfowe – morze położone nad brzeżną częścią kontynentu (czyli nad szelfem)
Wybrzeża klifowe to strome, urwiste brzegi morza, zwane też kępami.
Wybrzeża płaskie, niskie powstały wskutek działalności akumulacyjnej. Strefa brzegowa tych wybrzeży jest stale zalewana przez fale i nosi nazwę plaży.
4 4 4
2010-01-05T21:00:55+01:00
Morze szelfowe – morze położone nad brzeżną częścią kontynentu (czyli nad szelfem). Morza szelfowe są stosunkowo płytkie, ponieważ kąt nachylenia dna jest zazwyczaj niewielki aż do krawędzi szelfu i jego przejścia w skłon kontynentalny o znacznie większym nachyleniu. Dno morza jest muliste wskutek osadzania się namułów. Charakterystyczną cechą wód jest ich żółte zabarwienie.
Wybrzeże niskie - wybrzeże piaszczyste, łagodnie opadające ku morzu. Delikatnie opadające dno, umożliwia bezpieczne kąpiele. Plaża brzegu niskiego jest bardzo szeroka i piaszczysta, dlatego fale nie niszczą brzegu i drzewa nie mogą spaść na plażę.Dodatkowo wiatr bardzo często usypuje kilometrowe wydmy-piaszczyste,pagórkowate wzniesienia.
Wybrzeże klifowe-wybrzeże wysokie,strome urwiste brzegi morza.Corocznie cofające się o kilka cm.
Morze płytkie-Morze o niewielkiej głębokości.Takim morzem jest np. Morze Bałtyckie
4 4 4