Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T20:38:10+01:00
P=(a+b):2*h
a=x+1
b=a+5=x+6
h=a-2=x-1

P=½(x+1+x+6)*x-1
P=(x+3,5)*(x-1)
P=x²-x+3,5x-3,5
P=x²+2,5x-3,5
2010-01-05T20:39:45+01:00
(x+1)dm - krotsza podstawa
(x+1)+0,5 dm - dluzsza postawa
(x+1)-0,2 dm - wysokosc

P trapezu = (a+b)*h / 2
= [(x+1 + x+1+0,5)*x+1-0,2] / 2
=[(2x+2,5)*(x+1-0,2)]/2
=(2x^2+2x-0,4x+2,5x+2,5-0,5) /2
=(2x^2+4,1x+2)/2
=x^2+4,05x+1