1. Ile jest wszystkich siedmiocyfrowych numerów telefonicznych zaczynających się od 62?

2.Ze zbioru liczb dwucyfrowych wybieramy jedną liczbę. Oblicz prawdopodobieństwo, że wybierzemy liczbę podzielną przez 11.

PILNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

2010-01-05T21:29:53+01:00
1.
dwie pierwsze cyfry już są zajęte "62" zostaje nam jeszcze 5 cyfr, każda 10 możliwości (0-9):

10⁵ = 100 000

2.
wszystkich liczb od 10 do 99 jest:
(99-10)+1 = 90
Ω = 90
podzielnych przez 11 jest 9 (11,22,33,44,55,66,77,88,99)
A = 9

P(A) = 9/90 = 0,1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T21:32:52+01:00
1. Ile jest wszystkich siedmiocyfrowych numerów telefonicznych zaczynających się od 62?

Dwie cyfry znamy:
7 - 2 = 5

Każda z pozostałych może być dowolna (a wszystkich cyfr jest 10):
1*1*10*10*10*10*10 = 10⁵ = 100000

2.Ze zbioru liczb dwucyfrowych wybieramy jedną liczbę. Oblicz prawdopodobieństwo, że wybierzemy liczbę podzielną przez 11.

Najpierw liczymy ile jest dwucyfrowych liczb podzielnych przez 11:

11n - ogólny zapis liczby podzielnej przez 11 (gdzie n to liczba naturalna)

10 ≤ 11n ≤ 99
10/11 ≤ n ≤ 9

x = (9 - 0)/1 = 9

wszystkich liczb dwucyfrowych jest
y = 99 - 9 = 90

P = x/y = 9/90 = 1/10
2010-01-05T21:59:14+01:00
1. Ile jest wszystkich siedmiocyfrowych numerów telefonicznych zaczynających się od 62?

Najmniejszy numer to ; 62 00000
Największy numer to ; 62 99999

Jest 100 000 takich numerów


2.Ze zbioru liczb dwucyfrowych wybieramy jedną liczbę. Oblicz prawdopodobieństwo, że wybierzemy liczbę podzielną przez 11.
Liczby 2-cyfrowe podzielne przez 11;
11
22
33
44
55
66
77
88
99
( jest ich 9 )

Jest 90 liczb 2-cyfrowych, czyli prawdopowobieństwo to 9 do 90 czyli 1/10