Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-20T17:05:35+02:00
Ile trzeba wziąć dziesięcioprocentowego octu, a ile - pięcioprocentowego octu, aby otrzymać 1000 g octu sześcioprocentowego?

0,1x+0,05y=0,06*1000
x+y=1000

x+y=1000
0,1x+0,05y=60

x=1000-y

0,1(1000-y)+0,05y=60
100-0,1y+0,05y=60
100-60=0,1y-0,05y
40=0,05y /:0,05
y=800g

x=1000-800
x=200g

Odp.Aby otrzymać 1000g roztworu 6% trzeba wziąć 200g roztworu 10% i 800g roztworu 5%.
4 4 4
2009-09-20T17:20:04+02:00
Ile trzeba wziąć dziesięcioprocentowego octu, a ile - pięcioprocentowego octu, aby otrzymać 1000 g octu sześcioprocentowego?

x+y=1000
0,1x+0,05y=60

0,1x+0,05y=0,06*1000
x+y=1000


x=1000-y

0,1(1000-y)+0,05y=60
100-0,1y+0,05y=60
100-60=0,1y-0,05y
40=0,05y /:0,05
y=800g

x=1000-800
x=200g

Odp.Aby otrzymać 1000g roztworu 6% trzeba wziąć 200g roztworu 10% i 800g roztworu 5%.
8 1 8