PRZY ROZWIĄZYWANIU ZADAŃ PROSZĘ O DOKŁADNE OBLICZENIA I PISAĆ CO ROBICIE PRZY JAKIM OBLICZENIU!!!!

Zad. 1
Słynny obraz Jana Matejki "Bitwa pod Grunwaldem" ma wymiary 426 cm x 987 cm. Jaką powierzchnię ma ten obraz w metrach kwadratowych ? Wynik zaokrąglij do jedności.

Zad. 2
a) Wykładzina ALIK ma 2,4 m szerokości o kosztuje 36,60 zł za 1 metr bieżący. Ile kosztuje metr kwadratowy tej wykładziny ?

b) Wykładzina BIELIK ma 2,5 m szerokości i kosztuje 14,80 zł za 1 metr kwadratowy. Ile kosztuje metr bieżący tej wykładziny ?

Zad. 3
a) zamień na ary.
0,5 km² =

b) zamień na hektary.
0,7 km² =

c) zamień na kilometry kwadratowe
150 ha =
1 000 000 a =
45 ha =

2

Odpowiedzi

2010-01-05T20:46:19+01:00
Zad1
426 cm x 987 cm=42,0462m(2)
zad2
nie wiem jak ale zaraz pomyślę i najwyżej prześlę na pw
a) zamień na ary.
0,5 km² =5000

b) zamień na hektary.
0,7 km² =70

c) zamień na kilometry kwadratowe
150 ha =1,5
1 000 000 a =100
45 ha = 0,45
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T21:06:15+01:00
Zad.1
a = 426
b = 987
P=a*b
P=426*987
P= 420462 cm kw. = 42,0462 m kw.
42,0462 m kw. = 42 m kw.

Odp: obraz ma powierzchnię ok 42 m kw.

Zad.2
a) ALIK
a = 2,4 m
b = 1 m
koszt = 36.6 zł/mb
36,6 : 2,4 = 15,25 zł/m²

b) BIELIK
a = 2,5 m
b = 1 m
Koszt = 14,8 zł/m²
14,8 * 2,5 = 37 zł/mb

Zad.3
a) na ary
0,5 km² = 5000 ar

b) na hektary
0,7 km² =70 ha

c) kilometry kwadratowe
150 ha =1,5 km²
1 000 000 a = 100 km²
45 ha = 0,45 km²