W Rotterdamie przeładowuje się corocznie o około 114,9 mln ton towaru więcej niż w Kobe. W obydwu tych portach przeładowuje się łącznie 430,7 mln ton towarów . Ile milonów ton towarów przeładowuje się w każdym z tych portów ?

CHCE WIEDZIEC TAKZE SKAD WZIAL SIE TEN WYNIK!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T20:47:39+01:00
Razem-430.7
Rotterdam- x+114.9
Japonia-x-114.9


x=(430.7-114.9)/2=157.9
Rotterdam= 157.9+114.9=272.8
Japonia=157.9

spr. 272.8+157.9=430.7

Odp. Rotterdam 272.8 Japonia 157.9

pozdro :)
1 5 1
2010-01-05T20:52:26+01:00
Odp: Ja to robię tak: 430,7 : 2 = 215,35. 215,35 - 114,9 = 100,45
I wtedy do drugiego dodajemy 114,9 czyli 215,35 + 114,9 = 330,25 i gotowe:
Rotterdam: 330,25
Kobe: 100,45

i spr. 100,45 + 330,25 = 430,7
1 1 1