Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T20:53:22+01:00
85% = 6,97
100% = x

x= 6,97*100/85
x=8,2

Kosztował 8zł 20gr
6 4 6
2010-01-05T20:56:41+01:00
100%-x
85%-6,97zł teraz należy pomnożyć to na krzyż, albo zrobić to w ten sposób : 85% to 6,97 zł
100% to ?
dziel lub mnóż po obu stronach tak aby z lewej dojść do 100%, a wtedy z prawej otrzymasz wynik ;)
1 1 1
2010-01-05T20:56:57+01:00
100%-15%=85%
robimy proporcje
100%-x
85%-6,97
mnożymy na krzyż
85x=697 /:85
x=8,2

odp.Przed obniżką serek twarogowy kosztował 8,2
2 5 2