Odpowiedzi

2010-01-05T21:22:20+01:00
A)4(0,5+1)(1-0,5)-5(-4+1)(1+4)=4(-0,25+1)-5(-16+1)=-1+4+80-5=78
b)(-1+0,2)²+(-2-0,1)²-5(-1-0,1)(-1+0,1)=1-0,4+0,04+4-0,2+0,01-5-1-0,01=-1,56
c)0,3(0,3+2)-(3+1)(-1+3)-(-1-0,3)²=0,09+0,6-9+1-1+0,6-0,09=-7,8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T21:54:34+01:00
Oblicz wartości liczbowe podanych sum algebraicznych dla x=-1 i y=0,1
a) 4(5y+1)(1-5y)-5(4x+1)(1-4x)=
4(-25y²+1) - 5(-16x²+1)
-100y²+4 + 80x² - 5=
-100*(0,1)² + 4 + 80*(-1)² - 5=
-100*0,01 + 4 +80*1-5=
-1 +4 +80 - 5= 78

b) (x+2y)²+(2x-y)²-5(x-y)(x+y)=
x²+4xy + 4y²+ 4x² - 4xy + y² - 5(x² - y²)=
x² + 4xy +4y²+ 4x²-4xy +y² - 5x²+5y²=
10y²=10*(0,1)²=10*0,01=0,1

c) 3y(3y-2x)-(3-x)(x+3)-(x-3y)²=
9y²-6xy -(-x²+9) - (x² - 6xy +9y²)
9y²-6xy +x² - 9 - x² +6xy - 9y²= - 9
2 5 2