Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T21:05:41+01:00
R₁=2:1=1 cm
Obw=2πr=2*3,14*1=6,28 cm

r₂=6 cm

Obw=2*3,14*6=37,68 cm

r₂-r₁=37,68-6,28=31,4 cm

Odp. Obwód koła zwiększy się o 31,4 cm.
46 3 46
2010-01-05T21:07:42+01:00
Wzor na obwod kola: 2πr
r = srednica/2
r = 2/2 = 1 (cm)

Nowy promien ma tak wiec 6cm

Obwod mniejszego: 2π * 1 = 2π (cm)
Obwod wiekszego: 2π * 6 = 12π (cm)

Roznica wynosi: 12π-2π = 10π (cm)
Odp: Obwod kola zwiekszy sie o 10π.
39 4 39