Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T21:11:12+01:00
Wyobraź sobie że 1m³ to taki klocek o wymiarach 1mx1mx1m.
metr kwadratowy to taki kwadrat o boku 1m.

60 litrów to 60 dm³ czyli 0,06m³

jeżeli do takiego akwarium o dnie w kształcie kwadratu o powierzchni 1m² wlejesz 60 litrów tudzież 0,06m³ wody to aby obliczyc wysokość wody, musisz podstawić do wzoru na objętość:

objętość = długość x szerokość x wysokość
V= a x b x h

u nas:
długość = 1m
szerokość = 1m
wysokość = x
Objętość = 0,06m³

0,06 = 1*1*x
x=0,06m

0,06m = 6cm

czyli odpowiedz d :)
1 1 1
2010-01-05T21:13:42+01:00
1m2=100dm2

wystarczy podzielić iloścć opadów czyli 60 dm3/m2 (1l = 1dm3) przez powierzchnię na którą spada i wyszło 0,6 dm czyli 6 cm
1 1 1