Oblicz metodą przeciwnych współczynników : W trójkącie równoramiennym kąt między ramionami jest o 15stopni większy od kąta przy podstawie.Oblicz miary kątów tego trójkąta. Jeśli jesteś z 2 gim. i masz podr. MATEMATYKA Z PLUSEM to to jest zad.24/107
NAJLEPSzE WYNAGRADZAM :D
PILNE BARDZO ! ps Ci którzy napisza głupoty tylko po to żeby nabić sobie pkt to odrazu zaznaczam jako ŹLE.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T21:32:41+01:00
Α - kąt między ramionami
β - kąt przy podstawie
180⁰ - 2β = α
α = β + 15⁰
180 - 2β = β + 15
3β = 180 - 15
3β = 165
β = 165/3 = 55⁰
α = β + 15⁰
α = β + 15⁰ = 55⁰ + 15⁰ = 70⁰
odp kąty przy podstawie mają po 55⁰ a kąt między ramionami ma 70⁰
1 5 1
2010-01-05T23:27:41+01:00
Oblicz metodą przeciwnych współczynników : W trójkącie równoramiennym kąt między ramionami jest o 15stopni większy od kąta przy podstawie.Oblicz miary kątów tego trójkąta

DANE:
α - kąt między ramionami
α=β+15°
β - kąt przy podstawie

180°-SUMA KĄTÓW W TRÓJKĄCIE

α+2β=180°
α = 180⁰ - 2β
α = β + 15⁰
180 - 2β = β + 15
3β = 180 - 15
3β = 165
β = 165/3
β = 55⁰

α = β + 15⁰
α = β + 15⁰
α = 55⁰ + 15⁰
α = 70⁰

ODPOWIEDŹ:
Kąty przy podstawie mają po 55⁰ a kąt między ramionami ma 70⁰.

POZDRAWIAM :)
1 5 1
2010-01-06T00:34:45+01:00
Α-kat przy podstawie
β-kat miedzy ramionami
z wlasnosci trojkata rownobocznego:
β=180⁰-2*α
z danych z zadania
β=α+15⁰

czyli mamy 2 rownania
{ β=180⁰-2*α
klamra{
{β=α+15⁰
teraz skoo ma byc metoda przeciwnych wspolczynnikow, to wymnażamy prez -1 np. drugie rownanie:

{ β=180⁰-2*α
klamra{
{-β=-α-15⁰
dodajemy:
β-β=180⁰-(2*α)-α-15⁰
3α=165
Po obliczeniu i podstawieniu:
α=55⁰
β=70⁰

1 5 1