Odpowiedzi

2010-01-05T21:21:10+01:00
1.Bo znajdujemy się na platformie prekambryjskiej i paleozoicznej ,chyba dlatego.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T21:22:20+01:00
Terytorium Polski znajduje się na styku trzech wielkich struktur tektonicznych Europy, czyli podstawowych jednostek geologicznych tego kontynentu. Są to:
1)prekambryjska platforma wschodnioeuropejska,
2)poza alpejska platforma paleozoiczna,
3)obszar alpejskich pasm fałdowych

W Polsce nie występują groźne w skutkach trzęsienia ziemi, ponieważ Polska nie leży na terenie sejsmicznym i na naszym terenie płyty tektoniczne nie nasuwają się na siebie, więc tak mocno nie oddziałują.

Pozdrawiam . Mam nadzieję, że pomogłam i liczę na najlepszą. :)
1 5 1