Lekcja z tematu "O rodzajach zdań złożonych współrzędnie"
chodzi o te rodzaje:
Łączne - i, oraz, a
rozłączne - a, albo, lub
przeciwstawne - ale, lecz, jednak
wynikowe - więc, zatem, toteż
(lepsi z polskiego wiedzą o co chodzi) Za złe odpowiedzi zgłaszam!!! Za dobrą odp. daje najlepszą!

Określ rodzaje zdań:

1.) Wezwiemy lekarza, albo pojedziemy do szpitala.

2.) Wiał przenikliwy wiatr, toteż ludzie chowali się po domach.

3.) Zewsząd otaczała go pustynia, więc stracił nadzieję na ratunek.

4.) Ona skromna, raczka spiekła, ale rączke mu przyrzekła.

2

Odpowiedzi

2010-01-05T21:21:53+01:00
No to 1- rozłączne
2- wynikowe
3- wynikowe
4-<poryte!> ja bym napisała, ze przeciwstawne
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T21:26:57+01:00
1. Zdanie złożone współrzędnie rozłączne.
Wykres:
---1---- ... ---2----

2. Zdanie złożone współrzędnie wynikowe
Wykres:
---1----> ... >---2----

3. Zdanie złożone współrzędnie wynikowe
Wykres:
---1----> ... >---2----

4. Zdanie złożone współrzędnie przeciwstawne
Wykres:
---1---> ... <---2----
1 5 1