Za dobrą odp. daje najlepszą, za złe odpowiedzi lub powtórzone zgłaszam!

Jest to zadanie z tematu:

"ROZWIĄZYWANIE UKŁADÓW RÓWNAŃ"

Z podanych równań wyznacz y, tzn. tak przekształć równanie, aby po jednej stronie występowała tylko litera y.

a.) 2x-y=5

b.) 1/3y=-3

c.) 3(x-y)=2x

d.) 2/3x=3/4y

e.) 4x+2y=1

f.) 6x-2/3y=2

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T21:31:35+01:00
A.) 2x-y=5
2x+ 5 = y

b.) 1/3y=-3
y=-9

c.) 3(x-y)=2x
3x-3y = 2x
x=3y
y = 1/3 x

d.) 2/3x=3/4y
y=8/9x

e.) 4x+2y=1
y= 0,5 - 2x

f.) 6x-2/3y=2
6x -2 = 2/3 y
9x - 3 = y
2010-01-05T21:32:57+01:00
A.) 2x-y=5
-y=5-2x/-1
y=-5+2x
b.) 1/3y=-3
3y=-3*1
y=-1
c.) 3(x-y)=2x
3x-3y=2x
-3y=2x-3x
-3y=-x/-3
y=x/3

d.) 2/3x=3/4y
2/3x:3/4=y
e.) 4x+2y=1
2y=1-4x
y=(1-4x)/2
f.) 6x-2/3y=2
3y=2*(6x-2)
y=(12x-4)/3