Odpowiedzi

2010-01-05T21:33:32+01:00
L = Πd

a)
50 cm = Πd / : Π
d = 50/Π cm

b)
1 m = Πd / : Π
d = 1/Π m

c)
4 m = Πd / : Π
d = 4/Π m

2 3 2
2010-01-05T21:34:29+01:00
A) l=2πr
50cm=2πr
2r≈16cm
b)1m=2πr
2r≈0,3m
c) 4m=2πr
2r≈1,3m
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T21:34:57+01:00
Oblicz średnicę pnia drzewa, którego obwód wynosi:
a) 50 cm b) 1 m c) 4 m

a) d = ? średnica pnia drzewa
O = 50 cm
O = Pi*d
Pi*d = 50 cm
d= 50 cm : Pi
d = 50 cm : 3,14
d = ok.15,9 cm
d = ok. 16 cm

b) d= ?
O = 1 m
O = Pi*d
Pi *d = 1m
d = 1m : Pi
d = 0k. 0,318 m
d = ok.31,8 cm
d = ok. 32 cm

c) d = ?
O = 4m
O = Pi*d
Pi *d = 4m
d = 4m : Pi
d= ok. 1,274 m
d = 127,4 cm

2 3 2