Odpowiedzi

2010-01-05T22:24:17+01:00
Chyba będzie tak:
*= to jest razy jak co
c + 30% =1.3c
d - 30%= 0.7d
normalnie to tak (1c * 1d): 2 (tu kreskę ułamkową zastosuj)
po "przemianie" ( 1.3c*0.7d):2
Chyba tak :/ . Niewiem dokładniej ale życze powodzenia :D
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T22:29:56+01:00
W rombie o przekątnych c i d dł. jednej wzrosła o 30 % a drugiej zmalała o 30 % . Czy pole tego rombu uległo zmianie ?

c - przekatna I rombu
d - druga przekatna I rombu
P1 = 1/2 c*d
P1 = 0,5c*d

c + 30% = c + 0,3c = 1,3c
d -30 % = d - 0,3d = 0,7d

P2 = 1/2c*d
P2 = 1/2*1,3c*0,7d
P2 = 0,455 c*d

Gdy jedna z przekatnych wzrasta o 30% , a druga maleje o 30 % to pole rombu maleje
0,5c*d = 100%
0,455c*d = x%
x = 0,455*c*d *100% :0,5 c*d
x = 91%
100% - 91% = 9%
Gdy jedna z przekatnych wzrasta o 30% , a druga maleje o 30 % to pole rombu maleje o 9%






2 5 2