A) Oblicz 15% wydatków w wysokości 320zł
b) Jaki procent masy 60-gramowego jajka stanowi 18-gramowe zółtko?
c)Ilu uczniów liczy klasa, w której 24 chłopców stanowi 80%?
d) pewna operacja technologiczna trwała 46 sekund, o 15% dłużej niż zwykle.
Ile czasu zajmuje ta operacja zazwyczaj?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-20T18:17:59+02:00
A) Oblicz 15% wydatków w wysokości 320zł
0,15*320 zł=48 zł

b) Jaki procent masy 60-gramowego jajka stanowi 18-gramowe zółtko?
18/60 *100%=3/10*100%=30%

c)Ilu uczniów liczy klasa, w której 24 chłopców stanowi 80%?
24=0,8*x
x=24:0,8
x=30

d) pewna operacja technologiczna trwała 46 sekund, o 15% dłużej niż zwykle.
Ile czasu zajmuje ta operacja zazwyczaj?
115%x=46
1,15x=46
x=46:1,15
x=40
2009-09-20T18:18:21+02:00
320*0,15=48

18/60*100%=3/10*100%=30%

24/x*100%=80% /100% klasa liczy 30 uczniów
24/x=8/10 /*x
24=8/10x /*10/8
x=30

46s-115%
x-100%
x=46*100%/115%
x=40s operacja twa normalnie 40sekund
  • Użytkownik Zadane
2009-09-20T18:47:13+02:00
A) Oblicz 15% wydatków w wysokosci 320zł.
15/100 * 320 = 48zł

b) Jaki procent masy 60-gramowego jajka stanowi zółtko?
18/60 * 100% = 1800/60 % = 30%

c) Ilu uczniów liczy klasa, w której 24 chłopców stanowi 80%?
24 - 80%
x - 100%
x= (24*100%)/80%= 2400/80 = 30 osób

d) Pewna operacja technologiczna trwała 46sekund, o 15% dłuzej niz zwykle. Ile czasu zajmuje ta operacja zazwyczaj?
46sekund - 115%
x sekund - 100%
x= (46*100%)/115 = 4600/115 = 40 sekund (tyle trwa operacja zazwyczaj)