Zadanie z 4 klasy podstawowej [ moj brat]

w spiżarni na trzech półkach stało razem 150 słoików. gdyby z 1 pólki przesatwic 15 słoików na 2, z drugiej 5 słoików na trzecia, az trzeciej 8 słoików. na pierwsza pólkę, to na każdej półce byłoby po tyle samo słoików. ile słoików stalo na każdej polce?

2

Odpowiedzi

2010-01-05T22:04:15+01:00
Pierwsza - 43
dróga - 60
trzecia - 47
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T22:04:27+01:00
X - liczba słoików na pierwszej półce
y - liczba słoików na drugiej półce
z - liczba słoików na trzeciej półce

x+y+z=150
150/3=50
x-15+8=y+15-5=z+5-8=50
x-7=y+10=z-3=50

x=50+7=57
y=50-10=40
z=50+3=53

Daj NAJ plx