Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T21:50:48+01:00
Najpierw oznaczmy sobie liczbe o której pomyślał jako x i zapiszmy treśc zadania za pomoca równania

a) { [(-2) x + 3] × 5 } - 14 = 61
i rozwiązujemy takie równanie:
- 10x + 15 - 14 = 61
- 10x + 1 = 61
- 10x = 60 I : (-10)
x = - 6

możesz sprawdzic podstawiając zgodnie z treścią zadania

b) { [(-2) x + 3] × 5 } - 14 = - 74
- 10x + 15 - 14 = - 74
- 10x + 1 = - 74
- 10 x = -75 I : (-10)
x = 7,5


35 4 35
2010-01-05T21:51:20+01:00
X - szukana liczba

5*(-2x+3)-14 - to z nia zrobiono

uproscimy wyrazenie

-10x+15-14
-10x+1

rozwiazujemy rownanie

a) -10x+1=61
-10x=60
x=-6

b) -10x+1=-74
x=7,5
12 4 12
2010-01-05T22:02:50+01:00
Asia pomyślała o jakiejś liczbie. Pomnożyła ją przez -2 dodała 3, wynik pomnożyła przez 5 i na końcu odjęła 14. O jakiej liczbie pomyślała Asia, jeżeli końcowy wynik wynosił:
a) 61
b)-74

x-pewna liczba
[x*(-2)+3]*5-14

a)
[x*(-2)+3]*5-14=61
5(-2x+3)=61+14
-10x+15=75
-10x=75-15
-10x=60
x=-6

b)
[x*(-2)+3]*5-14=-74
5(-2x+3)=-74+14
-10x+15=-60
-10x=-60-15
-10x=-75
x=7,5
7 4 7